Monday, August 9, 2010

Tanah Haram,

Assalamualaikum,

Cerita kali ini mungkin agak peribadi, namun tidak mengapalah :)

Malam tadi, ketika aku sedang makan makan bersama Keluarga di Kayu Restaurant.
Aku terdengar perbualan Ummi dan Abangku, aku pun menyampuk.

Rupa rupanya mereka sedang berbual tentang Program Rabithah Alam Islami.
Aku pun mula berminat dan terus bertanya tentang Program itu.
Rupanya, Prog itu merupakan program tahunan.
Prog itu, mereka menaja pembelajaran di Tanah Haram selama 10 bulan, seperti kursus begitu.
Aku mula TERTARIK, sangat tertarik.
Memang sudah jadi angan angan aku untuk belajar di situ,
Aku pun mendengar cerita Ummi, segala cara cara dan syarat aku teliti mendengar.
Pulang ke rumah, aku terus mencapai Telefon Ummi dan menelefon Ustaz yang memberitahu tentang Prog ini, untuk butiran lanjut.
Namun, aku dikecewakan, dia sedang sibuk.
Hati aku sudah mula celaru,gelabah.
Aku ingin cepat,
Kerana menurut Ummi, Tarikh Akhirnya ialah KHAMIS ini.

Aku mula menghubungi kenalan kenalan, untuk meminta TAZKIYYAH dan Surat Sokongan.

Namun, sekali lagi, kekecewaaan yang amat dahsyat aku hadapi.
Aku dimaklumkan oleh seorang sahabat, bahawa Permohonan utk Prog ini sudahpun tutup.
Sadis sekali, kegembiraan ku hanya berakhir buat sebentar sahaja. Kurang daripada 1 jam :(

Ku tidak ingin cerita panjang lebar.
Orang tidak tahu betapa aku ingin pergi ke sana, lebih daripada orang lain.
Aku merasakan bahawa Aku lebih layak untuk ke sana, bukannya orang orang kaya yang mampu ke sana hampir setiap tahun.
Sungguh, kekecewaaan paling dahsyat ku alami.

Tidak mengapa,
Wahai Tanah Haram, WALLAHI, WABILLAHi, WATALLAHI, akan aku jejakkan kakiku yang hina ini, jika aku mempunyai kemampuan :)

Kesimpulannya, mungkin Tanah Haram masih belum mahu menerima orang yang banyak berdosa ini .

2 comments:

The Blogwalker said...

insyaAllah ada hikmahnya..
Mungkin peluang slps ni lebih baik dan hebat.
=) jadi bersangka baiklah dengan Allah.

Salam Ramadhan.
Semoga sentiasa diredhai Allah..


ps. i am blogwalking. Nice blog!

Seni lover, said...

Amin amin :)

Nice blog?
No way, biasa je -.-

Salam Ramadhan juga,