Sunday, August 29, 2010

Aku bukannya MALAIKAT,

Ummi, Abah, Cikgu, Teman, Rindu,

Anakmu, Anak muridmu, Sahabatmu, Rindumu,
Seorang manusia biasa.

Aku melakukan kesalahan dan aku melakukan kesilapan,
Aku melakukan maksiat dan keinkaran,
Aku berdosa dan berdosa.

Aku tahu ramai yang tidak YAKIN denganku,
Ramai yang tidak percaya padaku,
Yea, memang aku tak mampu BERUBAH, memang aku tak mampu menjadi SOLEH,
Jikalau TANPA pertolongan TUHANKU.
Jangan kalian mempertikaikan niat seseorang untuk berubah,
Jangan sesekali,
Kerana SUNGGUH dia itu bahkan lebih mulia dari kalian,
Kerana walaupun dia tahu dia tidak mampu, namun dia TETAP mencuba.

Manusia,
Aku seorang manusia Ummi,
Anakmu seorang MANUSIA,
Pelajarmu seorang MANUSIA, Cikgu
Aku seorang MANUSIA, Sahabat.

Tidakkah kalian ingat HAKIKAT manusiaaa?
Berbuat KESILAPAN perkara biasa,
Namun yang membezakan manusia ialah,
Nilai TAQWA yang berbeza,
Kapan kerapkah dia BERTAUBAT, itulah yang membezakan KITA.

Imanku, iman MANUSIA,
Sungguh bukan Imanku, imannya para MALAIKAT :)

Imannya MANUSIA itu = Naik dan Turun

Imannya MALAIKAT itu = Tetap

Pahamilah situasiku ini,
Aku ini MANUSIA, sama seperti kalian,
Cuma, Aku ini tidaklah seKUAT kalian,
Kalian mampu melakukan, tidak semestinya aku.

Aku bukannya Malaikat, :)Aku

No comments: