Wednesday, August 25, 2010

Aku lebih Sayang ALLAH, Sayaaang

Bismillahirrahmanirrahim,
Assalamualaikum warahmatuLLAHiwabarakatuh.

Ehm Ehm,
Post kali ini lebih bersifat PERIBADI,
Maka, bagi siapa yang mungkin tidak SUKA, maka, jauhkanlah diri anda :)


020510-240810 :)

Kita bercinta kerana NAFSU, kita berpisah kerana ALLAH :)
Luarannya kita tiada apa apa, tapi dalamannya aku masih mengagumimu.

Bukan mudah untuk mengubah, payah lagi ingin BERUBAH.
Namun, apakah yang menyebabkan aku INGIN berubah?

Kerana,

"Aku lebih SAYANG-kan ALLAH, Sayang"

Bukan aku BENCI, bukan aku BOSAN, bahkan aku dalam keadaan SAYANG, KASIH.
Mungkin ramai akan berkata, Aku HIPOKRIT.
Tidak mengapa, cuma TUHAN yang tahu :)

Tapi, mungkin juga kata kata mereka itu benar, berdasarkan pengalaman.
Mereka sendiri tahu, berapa kali sudah aku berniat ingin BERUBAH.
Namun, aku kembali menjadi Aku yang DULU.
Iyaaa, memang benar.
Tohmahan ini akan aku jawab di post yang seterusnya, insyALLAH.

Sayang, tidak aku tinggalkan kau KECUALI kerana Aku TAKUT Zat yang menciptakan kau MURKA akanku.
Tidak aku berhenti menghubungi kau, kecuali kerana Aku TAKUT kau dan aku tidak akan di-BERKATI lagi oleh ALLAH.
Dan, Tidak juga aku tinggalkan dikau, kecuali dalam keadaan Aku BERDOA agar ALLAH memperhalalkan hubungan kita suatu hari nanti.

Kerana, kita berpisah kerana ALLAH, Sayang. :)

Mungkin saat ini, kau masih memarahi aku.
Tidak mengapa, lumrah kehidupan.

Namun, aku akan kau ucapkan Terima Kasih,
Di saat kau mengerti, asbab musabab aku melakukan ini.
Kau suatu hari nanti, pasti akan memahami.
Tidak dalam masa terdekat, pada masa kau sudah mempunyai Anak nanti.
Kau akan tahu bagaimana rasa seorang IBU, kau akan tahu bagaimana rasa seorang GURU, kerana itu cita citamu <3.

Ramai pasti tertanya-tanya,
Apakah ikhlas aku ini?
Sungguh, tidak aku sendiri mampu menjawab pertanyaan ini.
Kerana, ALLAH lah yang hanya tahu :)

Kalau dikata, mengapa perlu aku melakukan begitu?
Sungguh KEJAM.
Nescaya, tidaklah aku mampu menjawab pertanyaan itu.
Namun, Hari Akhirat kelak bakal mengganti aku, menjawab soalanmu itu :)

Aku hanya ingin menjadi, "Aku yang Menurut Perintah".
Perintah siapakah yang aku ikuti?
Perintah Zat yang memberikan kita PILIHAN, namun ramai antara kita yang tersilap membuat pilihan.
Perintah Zat yang memberikan Ni'mat, namun sedikit antara kita yang BERSYUKUR.
Perintah Zat yang memberikan kita peluang HIDUP, namun sedikit antara kita yang benar benar HIDUP.
Perintah Zat yang mengurniakan Ibu Bapa kepada Manusia, namun berapa ramai Manusia yang tahu menghormati.

Sahabat-sahabat lain yang ku Sayangi juga,
Tak aku ingin berubah sendirian, sepertimana tidak Aku ingin menuju ke Syurga sendirian.
Tak aku ingin kalian menjauhkan diri daripadaku, kerana aku juga seperti kalian.
Sungguh, Aku juga sudah cuba mencari keRINGANan, agar HUBUNGAN aku di-Halalkan.
Sungguh, jika semua KITAB kau TEROKAI sekalipun, tidak akan ada yang membenarkan HUBUNGAN seprtimana yang kita lakukan.
Sungguh, aku juga SUSAH ingin meninggalkan 'NI'MAT' yang kalian sedang hayati bahkan sampai saat ini.
Ketahuilah, Ni'mat yang kalian sedang nikmati ini SEBENARNYA bukan milik kalian.
Bahkan ianya milik orang KAFIR di dunia ini, TETAPI, bagi kita di AKHIRAT kelak :).

Sahabat,

'Cinta pada berlawanan JANTINA pasti akan berpisah, sepertimana ADAM berpisah dengan HAWA, sepertimana NYAWA berpisah daripada BADAN, sepertimana laut MASIN berpisah dengan laut TAWAR, NAMUN, terdapat satu cinta, iaitu, CINTA kepada yang tiada JANTINA, bukanlah LELAKI IA,bukan juga WANITA.Cinta Lelaki dan Wanita kepada si DIA, pasti tidak akan berpisah, kerana dia bukanlah LELAKI, bukan juga WANITA.Kau pasti takkan ditinggalkannya,kerana DIA bukanlah berlawanan jantina denganmu"
Ingatlah kata kata sahabatmu ini, :)

Pasti, ramai yang akan melabel aku dengan berbagai Labelan.
Namun, tidaklah aku takut.
Kerana, AKU BERANI memberitahu AIB-ku, demi untuk Para pembaca.
Tidak aku takut dipandang RENDAH selepas ini kerana aku pernah berCINTA.
Namun, aku akan lebih BERANI, kerana, AKU yang SEBENAR telah KEMBALI.
Aku, kembali SETIA kepada cinta ILLAHI.
Bersama kekuatan yang diperoleh daripada perubahan ini, Aku PASTI bangkit, memperbaharui UMMAH, bukan MEMPERKUCARKACIRKAN ummah ini :)

Allahuakbar, tangisan MALAM semalam, pada
1130 Malam, Malam ke-15 Ramadhan, 24 Ogos 2010.
Bukanlah tangisan SEDIH untuk meninggalkan DOSA,
Namun, tangisan itu TANGISAN Pengembalian aku,
Tangisan RINDU kepada NUR Ilahi, Tangisan menandakan PERUBAHAN aku sudah BERLAKU dan akan terus BERLAKU.
Tangisan kesyukuran, kerana masih ada BIDADARI seperti kamu.

WALLAHUA'LAM.
Akan disambung nanti,insyALLAH.

Assalamualaikum, :)

No comments: