Thursday, June 18, 2009

gurindam,

waah,
hari yang ceria!
haha,

lame da aku ta post benda nih,
haha,

emm, tajuk ape eh?
bantai ah, tajuk rojak.

sebelum pape,
nak congrats kat skola dh
sbb pndai pilih guru hafazan utk klas aku,
terima kasih dan tahniah,
guru baru aku bntk gile brsabar, baik jer
tade marah2,
maknenya, marah bkn sesuatu yg perlu pada era moden ini,
dulu, aku buat hafazan aku sbb takut, tp sekarang buat sbb rse itu amanah dan malu klo ta buat,
hope ustz ni jd ustz trakhir aku, smpai aku jadi hafiz,
amin.
hoho.

ohh, tadi aku dapat berita gembira,
nama aku tlah trsenarai dlm pnerima sijil juz 10,
alhamduliLah,
hoho,
stelah pnntian yg agk lame lah jgk,
saddaqta ya rabb,
'inna maal usri yusra'
'sesungguhnya yg dtg slpas kepayahan itu kesenangan'
saddaqta ya rasuluLah,
'tidak akan dtg kepayahan melainkan dengan 2 kesenangan'
payah oh aku tahun nih,
down jer,
kna pggil bpe kali dah, tapi aku taw da, ujian
dan skrg aku dpt 2 ksnangan,
bahagia dn sijil tuh,
janji Allah itu benar,

Tdi, kenangan demi kenangan tercatat di dalam buku sejarahku,
aku smkin mtg hari demi hari,
smkin bsar tggjawab,
rse nk lpskan tu ade je dtg,
tggjawab yg plg aku nk lpas ialah kna mnsihati kwn2,
pedih tuh,
aku pun ta betul lagi, kna nasihat kwn,
camne?
haha,
susah maaaa,
okeh lar,
enough of menyemak,
haha,
love,
Abbas,Pencinta Seni,

2 comments:

Unknown said...

mane satu konye blog?

Seni lover, said...

entah,
hoho.
aku tade blog,
tp aku ada tmpt sebar gurindam,
ini lah dier,
:]

dush!