Sunday, June 14, 2009

Bila syaitan hampir pergi,

Hari ini,
hari terakhir cuti.
Syaitan akan pergi,datang pula malaikat,
Syaitan, hari ini mempertingkatkan kuasa dia untuk menjatuhkan lagi imanku yang kian rapuh,
banyak perkara dosa yang ku lakukan,
aku leka, lalai, terpengaruh dengan teman2,syaitan, dan pengaruh dunia,
memang, memang, memang,
kadang2 aku suke dengan syaitan ini,
sampai x sanggup untuk meninggalkannya,
x sanggup sebenarnya.
Tapi, stelah apa yg brlaku tadi, solat lewat,dan mcm2 lagi,
aku menyesal ya tuhan, saddaqta ya RasuluLah, 'setiap anak adam itu melakukan dosa, dan sebaik2 pembuat dosa ialah yg bertaubat'.
memang banyak dosa hari ini,
taubat pula, hanya tuhan yang tahu.
tapi apa yang penting aku telah menyesali dosa2 tersebut, dan 'Penyesalan itu taubat' sepertimana yang dikatakan junjungan kasih kita, Muhammad s.a.w.
Aku tahu aku jahat,
memang pun,
aku mmg ta layak untuk smua tuh,
aku ta layak nak dapat sprti org yg baik dapat,
aku nak isteri solehah tapi aku x layak,
kerana wanita2 solehah hnya utk llaki soleh,
susah susah,
payah payah,
kau sendiri tahu aku sdang bercakap denganmu,
mungkin aku x layak untukmu,
aku terlalu jahat untukmu,
Tuhan itu maha Adil,
Dia tidak mahu merosakkan hamba2 Nya yang solehah,
sebab itu IA menjauhkannya daripadaku,
aku mohon hidayahMu,
aku pohon,
berikanlah aku seorang wanita yang boleh membimbingku,
yang kuat imannya,
yang bisa menegurku,
amin.

No comments: