Sunday, June 21, 2009

Aku yang menahan sakit hati,kau yang meminta.

aku,
hari ni aku bahagia ngn sedih,
bahagia sbb dpt jmpa kwn2,
sedih sbb mcm2,

umm,
dkt sini skali lagi aku nak tegaskan,
dont judge a book by its cover,
dlm satu hadits nabi kata, Allah x tgk pada luaran kamu,harta kamu,nasab kamu, ttp Dia lihat pada hati kamu....
atau spt mna yg diriwawyatkan.
aduh,
skali lagi aku dikutuk, dihina, dimarah,
psl luaran aku,
korg ta knal aku senyap boleh x,
aku malas lah nak marah2 nih,
aku nak mntk tlg, sbgai org yg plg hina dlm muka bumi yg luas ini,
tlg jgn masuk campur hal pakaian aku, luaran aku,
ape2 yang tade kaitan dgn hati.
Selagi agama tidak mengharamkan ssuatu itu scara sepakat,
aku akan trus bwat n pakai,
aku nak crita kat korg nih,
dulu aku prnah pkai gelang besi,
tp skrg lps dgar hadis yg mlarang tuh aku tgglkan,
so korg jgn risau,
aku taw korg sbnrnya prihatin, kisah, syg kat aku,
aku xkn mghmpakan korg, agama ada dkt hati,
so jgn takut k,
aku paham korg,
tqx sbb peduli, :]

i really appreciate it, but that's not the way to care,
care about me by taking me to the right path,
understand me, my way, advise me when needed,
:]

fuhh, habispun leteran aku,
puas asenye,
haha,

satu lagi nih,
pasal result exam,
hoho,
aku x sgka je dpt percent yg tggi bg kslruhan,

aku nk bgtahu jer,
sbnrnya sem ni mmg aku da plan nak bwat bg truk,
biar fail, tayah bace buku,
aku nak cbe je, smada aku paham ke x,
mmg plik cara aku,
tapi aku ada cara trsndiri utk sedarkan org2 trtntu lah,
haha,
utk smua org amik manfaat,

aku selama nih skola,
asyik dpt num 1 je,
bkn nk berlagak nak jadikan teladan jer,
tapi,
aku x dpt ape2 dorongan dr sesape pun,
hadiah tade,
ucpan congrats tade,
smua tade,
kcuali dr friends aku ade lahh,
hoho,

tp aku ta kesa, aku trus blaja2 smpai dpt ulangi lagi,
sebbab
kejayaan bukan utk dijulang tapi utk diulang,
ingat tuh,
tapi kan,
aku nak bglah ksedaran skit,
so aku try cara nih,
tayah bce buku,
aku nk bg dorg sedar jer bhwa pntgnya dorongan ,
hadiah ke paper ker,

so, cptkn crita,
aku dpt result truk wlaupun still first(mmg x caye)
aku ta bace tp dpt num 1 lagi,
cma ade skit sbject yg x brape elok,
mmg drop smua sbject,
hohom
pastu kna marah ngn prnts,
haha,
biaselah, dorg prihatin nk pduli,
tapi dorg trlupa kot satu nih,

tp, InsyaAllah dorg tkkn trlupa dah nnti,
:]

sorry, tlis dlm kelam kabut,
nti aku sambung,

3 comments:

~nEmo~ said...

haha, your "story" is just like mine =D

relaks je~ biase la benda2 camni.. i know u are on the right track. Just be yourself n improve! islam is not "rigid". Doing da'wah must be "versatile" [thats why u r different =D] I know u can do it :p

oleh itu tetapkanlah kepercayaanmu bhw sesungguhnya tiap2 KESUKARAN disertai KEMUDAHAN. (sekali lagi dtegaskan) bhw sesungguhnya tiap2 kesukaran disertai kemudahan [Al-Insyirah 94: 5-6]

Seni lover, said...

haha,
terima kasih,
trimas,
aligato,.

banyak nasihat nih,
emm,
btul btul btul,

Anonymous said...

pakai apa abbas? gelang kat mana plak dah?!