Friday, May 22, 2009

Drama.

drama yang sedang berlaku di sekolah aku semakin berlarutan.

banyak musuh tercipta, semakin kuranglah teman ku

dan setiap hari benakku bertanya kepada nafsuku

bilakah akan aku hentikan semua ini

aku sendiri pun tidak tahu.

mungkin drama ini tidak akan pernah habis,

atau mungkin sehingga ada kecelakaan atau sesuatu benda yang berlaku yang bisa menyesalkan diriku.

bila?

bila?

sanggupkah aku menanggung dosa2 ini?

tapi tak mengapa, aku tahu sebab aku lakukan ini,

aku sahaja yang tahu

tiada yang lain.

mereka tidak pernah berubah.

selagi itu drama permusuhan ini akan berlaku.

ketahuilah sahabat,

aku inginkan yang terbaik buatmu bukan sebaliknya.

ya rabbi, berikan hidayahmu buat teman2 aku,

ubahlah mereka

tanamkanlah benih2 suci iman di dalam hati mereka.

doaku buatmu sahabat tidak pernah henti

tetapi permusuhan ini akan berhenti apabila kau sendiri merubah dirimu.

............sahabat,teman.........musuh.......bukan selamanya.........semua akan mati...ingatlah itu dan maafkan aku...aku sentiasa memaafkanmu...

No comments: