Sunday, August 23, 2009

Panas, bengang, marah,

salam alaykum,
lame dah x update blog,

hari ini terdetik hati nak cakap pasal satu isu PANAS,
tapi sblm 2 baik wish korg dgn RAMADHAN KAREEM,
semuga ibadat digandakan, pahala dilipatgandakan
dosa dikurangkan.

wahabi, wahabi, wahabi,
x abis2 perkataan tu,
buat gua panas je,

boleh x tolong jgn ckp perkataan 2,
panas telinga dengar perkataan tuh,

---------------------------------------------------------------------------------------------

Aku bukannya WAHHABI,
aku orang asing,
ahlussunnah waljamaah,
berbahagialah orang asing,

okayh, hari ni tiba2 aku nak ckp psl tajuk ni sbb da lame aku pendamkan niat aku tuh sbb aku rase ilmu aku x ckup lg nak ckp psl bnda ni,
tp, 'sampaikan ttgku walau satu ayat', perintah nabi tuh,
dan skrg aku nak bela agama nabi yg sbnar yang diejek, dikutuk sebagai wahhabi iaitu manhaj akidah yang dikompilasikan dlm sebuah kitab karangan Muhammad bin wahhab rahimahuLLAH,

yang lagi buat aku panas ialah apbila sekolah aku yg tercinta diejek SARANG WAHHABI,
ape ni? maza bikum ya ayyuhannas? aantum majaniin? aantum aghbiya'?????
jangan jadi spt binatang wahai manusia sekalian,
Allah kurniakan antum akal yg waras, fikirlah sblm berkata2, carilah ilmu dulu,
datanglah sekolah kami dan lihat manhaj kami, belajar, jangan nak ikut hawa nafsu sahaja,
kerana org yg ikut hawa nafsu itu BODOH, x berAKAL, kami mengikuti sunnah junjungan mulia dan antum kata kami wahhabi yang sesat?

dengarlah dan ingatlah wahai sahabat2,
'Islam itu bermula dgn asing dan akan mnjadi asing semula(akhir zaman) sebagai mana ia bermula, maka berbahagialah orang2 asing itu'
macam2 gelaran diberikan kpd kami, kaum muda, wahhabi, sesat.
x mengapa, kalau bgitulah nama yg trbaik utk kami, apa boleh buat, kita redha je, lgpun kita bknnya mulia sgat smpai nak dberi nama2 mulia spt apa2lah, tapi kami, ahlussunnah waljamaah ialah org2 yang hina di sisi Allah, mmg kami x layak dberi nama yg mulia, kami redha.

tapi, demi ALLAH, akan ku pancung kepala orang2 yg mengejek Nabi Muhammad s.a.w dan manhaj yg dibawa baginda dan Salafussalih, jika aku berkuasa pada masa akan datang.
Ingatlah janjiku ini, nasihati aku bila aku lupa, maafkan aku atas semua kesalahan dan kekasaran,

Afwan,
ana sohibukum filLah,
P.S

1 comment:

Kashim said...
This comment has been removed by the author.